søndag, mars 30, 2008

New York post 1 - bygninger

New York var overveldende, fantastisk, vakker og kontrastfylt. Og utrolig vennlig, oversiktlig og lett å finne fram i.
Arkitektur og byutvikling har alltid fascinert meg, ikke så merkelig da at jeg ble veldig, veldig betatt av NYC og alle de flotte bygningene der. Skyskraperne, i varierende stilarter og høyder, var fantastisk flotte. Byens varierende og konstrastfylte liv fra område til område var like spennende å oppleve hver eneste dag. Ungdommene og jeg var skjønt enige, vi ble forelsket i New York alle fire.

Her er noen inntrykk:

Empire State Building fra gatenivå.


Utsikten fra toppen, mot nord.


Utsikt mod syd, se så bitte liten Frihetsstatuen er...

Inne fra Time Warner Center ved Columbus Circle.

Bygningene rundt Moma, gammelt og nytt...

Woolworth-bygningen, en gang i tiden den høyeste.

Vi gikk og kikket opp mye av tiden!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dette minner veldig om mitt eget møte med NY City. Jeg gikk storøyd rundt og fikk kink i nakken.

Høres ut som en flott tur!

Sukkerspinnengelen sa...

Frihetsstatue? Det lille mørke fjærfeet??

Anonym sa...

Åh, nå lengter jeg tilbake!! Syns New York er helt fantastisk og skulle gjerne ha bodd der. Morsomt å se bilder :-)

Skorpionkvinnen sa...

Iskwew, ja jeg har hørt at det er et tydelig tegn på at man er førstegangsturist i NYC, det at man går og kikker opp. Men det er da ikke rart at man gjør det, så imponerende som det er.
Sukkervenn, det lille fjærfeet ville vel bli smigret ved tanken på å bli forvekslet med frihetsgudinnen. Men hun står langt der ute i sjøen, en liten prikk du nesten ikke kan se...
Jorid, jeg lengter litt tilbake allerede jeg også. Tenker som deg, skulle gjerne bodd der. Så hyggelig at du liker bildene :-)

Anonym sa...

Så flotte bilder!