MEG SOM SUR KJERRING/KRAVSTOR KUNDE?
Det kan godt hende at det er jeg som er på vei til å bli sur kjerring. For det er ikke til å komme forbi at jeg blir mye fortere irritert over dårlig service nå enn tidligere, i tillegg forventer jeg faktisk god service og blide fjes på serveringssteder for eksempel.
I dag gikk kollega/venninne og undertegnede en tur ut i lunsjen, og som en variasjon fra stamkaffebaren bestemte vi oss for å sette oss på uteserveringen (tenk, det var ca to sekunder med sol...) til byens ganske nye SAS-Radisson hotell. Leeenge ventet vi før noen i det hele tatt oppdaget oss, tydeligvis var de opptatt med å servere lunsj til en gjeng konferansedeltagere som satt innendørs. Vi bestilte kaffe og vann først, etter en lang stund kom den mutte servitøren (muligens en ung lærling) ut med dette. Så bestilte vi hver vår salat med ristedede valnøtter og gorgonzola, etter først å ha spurt om det ville ta lang tid, for det hadde vi ikke tid til. Beskjed tilbake var at det tok ca tre minutter. Ti-tolv minutter er slett ikke det samme som tre minutter, men la gå, det får være måte på hva jeg gidder å bli irritert over. Da vi spiste oss nedover i salatlagene oppdaget vi at det fantes ingen spor av de omtalte glaserte valnøttene. Siden jeg er riktig glad i valnøtter, spesielt i forbindelse med salat og gorgonzola, ble jeg faktisk skuffet. Ingen servitør i sikte for å få formidlet vår skuffelse. Da vi langt om lenge fikk regningen, sa jeg fra om dette, ba henne si fra til kokken og forventet faktisk et avslag i prisen. Det eneste vi fikk var et utydelig mumlende "beklager".
Vår lille hevn var null penger i driks, i tillegg fylte jeg ut et evaluerings-skjema som lå der, hvor jeg fikk utløp for min irritasjon...
Skjerpings, SAS-Radisson!
tirsdag, august 28, 2007
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
8 kommentarer:
Ja, skal man betale for valnøtter, da skal det da jaggumeg være valnøtter og! Det irriterer meg grenseløst når restauranter lover noe og ikke leverer.
Her i byen er det forresten en restaurant med tidsgaranti på lunsjen; hvis den ikke kommer innen 10 minutter er den gratis. Men det kan ta veldig lang tid å få bord.
Jeg merker sånt mest på at jeg blir så glad for god service. Jeg blir faktisk positivt overrasket over en hver form for service som går ut over minimum. Det er utrolig synd at det skjer så sjelden at man vippes av pinnen når man faktisk opplever det. Men det er også et tips til alle som forsøker å selge noe, egentlig - sats på service. Vi liker det, alle sammen. Jeg tror til og med vi er villige til å betale litt for det.
Marina, jeg føler vel litt at jeg hang meg opp i bagateller, men på den annen side, det er uprofft av et så profilert sted som Sas-Radison å ikke levere det de selv lister opp i menyen. Manglende valnøtter, servitør uten smil pluss alt for lang ventetid førte til stor irritasjon der og da! Tidsgaranti på lunsj kunne virkelig vært noe...
Rabbagast, jeg har det litt på samme måte, blir alltid glad og overrasket over god service her i landet. Og belønner det med driks... Jobber selv med service overfor publikum, og prøver alltid å møte folk med et smil, det betyr så mye. Men her hos meg slipper de å betale...
Jeg øver meg på å bli tydeligere i slike sammenhenger. Si i fra når maten ikke smaker. La være å tipse. Det siste er jo egentlig en selvfølge. Men for en litt vel veloppdragen sørlandpike gikk det en stund automatikk i tipsingen. Det er det slutt på!
Og a pro pos; jeg tipser pikadø ikke baker'n når jeg kjøper en kaffe to go. Det får virkelig være grenser. Jeg lot meg faktisk irritere litt over disse glassene som settes ut overalt. Helt til jeg fant ut at det faktisk bare var å ignorere dem...
Jeg er i samme båt som alliene, forferdelig lite flink til å si ifra. Og det er jo dumt egentlig, det er jo bedre å si ifra og dermed gi stedet en sjanse til å rette opp igjen.
Hadde du fått et avslag, så hadde du kanskje gått der en annen gang også. Det gjør du neppe nå.
Det er bra du fikk evaluert! Sånt er fryktelig irriterende. Med de prisene vi betaler for mat servert, så får de jaggu gi det de lover.
Det er ikke urimelig å bli irritert over sånt no. :)
Alliene og Flopsy: Jeg var heller ikke så flink til å si fra før, men nå har jeg blitt så gammel at jeg ikke gidder å være bare snill og grei lenger ;-)
Lothiane: Jeg har en mistanke om at serveringspersonalet bare har krøllet sammen evalueringen og kastet den...
Jeg har faktisk tenkt å gå dit igjen, det er liksom byens nyeste og stiligste resaurant. Skal i noe bursdagsfeiring dit senere i høst. Men da skal jeg komme med noen små stikk, spørre uskyldig om jeg denne gangen får det som står listet opp i menyen...
Jeg var der, og kan bekrefte at alt som er sagt, er så trist som det er sant, og at Skorpionkvinnen er en superb klager.
Men: Du glemte jo helt å fortelle at du var så heldig å få noe ekstra på kjøpet denne dagen - bare synd at det var slaiser av epler, som du er allergisk mot!
Legg inn en kommentar