torsdag, oktober 05, 2006

HELTESTATUS FORANDRES FORT!

Det viste seg at min lille snertne bil slett ikke var i orden! På vei oppover mot fjell og tunneller begynte det å ryke faretruende inn i kupéen... Så var det bare å stoppe og ringe NAF. Vi endte opp på et lokalt bilverksted i "nowhere land". Tilbrakte tre timer hutrende i verkstedhallen mens ennå en bilmekaniker tok motor og understell og alt mulig i øyesyn. Han klødde seg lenge i hodet, ringte merkeverksted for gode råd, og langt om lenge fant han ut hva som var feil... Det viste seg å være en enkel sak å ordne opp i. Men mannen hadde jo jobbet med bilen i flere timer, og skulle betales for det... Men heltestusen overtar han herved, gutta på det første verkstedet kan bare skamme seg!

Neste gang reiser jeg med fly!!!

2 kommentarer:

EarlGrey sa...

Lurte litt på det med coilen.. Hvis den "ryker" så stopper jo vanligvis hele sulamitten umiddelbart.

Men forskjellen mellom helt og syndebukk er nok ikke alltid så stor nei.. Har ellers ymse rare historier fra mine verkstedbesøk; bla hadde de glemt å skru fast dynamoen en gang, med tilhørende "morsomt" resultat.

Så nå satser jeg hardt på "selvgjort er velgjort" i mekkesammenheng ;o)

Les ellers denne, dersom du ikke allerede har gjort det -hysterisk morsom!

Skorpionkvinnen sa...

Hehe... Nakima hadde tydeligvis minst like store problemer som meg!!

Det som viste seg å være feil var dårlig kontakt mellom datastyringsenheten (tror det heter det!?) og bilens motor, dermed nesten ikke effekt i motoren. Når mekanikeren først fant ut det, etter flere timer, så tok det ca tre minutter å ordne så gikk bilen som ei kule igjen...

Tror ellers ikke at jeg egner meg for den selvgjorte linjen når det gjelder bilmekking
;-)