søndag, mars 05, 2006

FILM PÅ EN SØNDAG

Som oftest holder jeg meg sånn noenlunde orientert om hva som kommer av nye filmer, men innimellom glipper det visst litt!
Hadde planlagt å se filmen om Sophie Scholl samen med fjortis-datter, men den gikk på helt feil tidspunkt. Vi så istedet "En høyst uvanlig mann" med Anthony Hopkins i hovedrollen. Jeg visste ikke så mye om denne annet enn at den hadde fått gode omtaler, men jeg ble positivt overrasket. Kan ikke si at motorsykler og fartsrekorder er noe jeg er spesielt opptatt av...men filmen var bare enormt fin. En av Hopkins beste roller etter min ringe mening! Han spilte en eldre mann som med sin varme, menneskelighet, respekt og åpenhet smeltet de flestes hjerter....også mitt og fjortis-datter sitt.

Og for alle film-interesserte blir det spennende å lese nyheter i morgen tidlig, Jeg tipper, i likhet med mange, at Brokeback Mountain stikker av med minst en Oscar. Sjelden så jeg flere tårevåte ansikt på kino, mitt eget inkludert!

(Til eventuelt mer proffe bloggere som leser dette, jeg får ikke til det med lenker forløbig fordi jeg ikke får frem Compose-delen i blogge-programmet her.Dette har muligens noe med nettleseren å gjøre (Opera). På jobb har jeg I.E. og der funker alt fint...)

Ingen kommentarer: