søndag, april 20, 2008

Så kom våren endelig...

Hver eneste helg de siste månedene har det regnet...vel, et føles i hvert fall sånn. Så da endelig en fantastisk solfylt aprilsøndag opprant, fant jeg ut at det var på tide å komme seg ut i skog og mark. En sukkerspinnvenninne er fin å ha som turfølge, hun lot seg lett lokke med, særlig da jeg lovte henne god, sterk kaffe på termos. Vi trasket avsted, opp på en topp for å få litt fin utsikt (dette ligger dypt rotfestet i en vestlending som meg). Mens vi satt der og kikket over mot telemarksfjellene i det fjerne flagret tre vakre sommerfugler forbi, en Påfugløye, en Sitronsommerfugl og en til som jeg ikke husker navnet på (det er Sukkerspinn som er eksperten når det gjelder dyrelivet).
Jeg glemte å ta med skikkelig kamera, men min nyanskaffede Iphone var med på turen, dermed ble det noen vårlige bildeinntrykk.

En ikke helt våken Sukkerspinn måtte bli med på tur...



Men det hjalp godt med litt niste og god sterk kaffe!



Utsikt er viktig for Skorpionkvinnen, utsikt til havet er det beste av alt.


En høvding fra bronsealderen er gravlagt her oppe. Gravrøysen er ca 3000 år gammel.


Hvitveisen blomstrer!


Vårstemning i skogen, det er så vakkert når sollyset "siles" mellom trærne.



Edderkoppen sitter klar og venter på byttet...

1 kommentar:

Sukkerspinnengelen sa...

Jeg våkna lissom ikke før etter et par kopper kaffe, nei..