lørdag, juni 16, 2007

PIRATE LIBRARIAN


I går var det sommerfestligheter for en del av de ansatte her i lilleby-kommunen. Tema skulle være "maritimt" og dermed grep noen av oss på biblioteket sjansen til å stille som Pirate Librarians. Vi var tøffe og stilige, festens absolutte vinnere mener jeg bestemt!

Det morsomste var likevel da jeg skulle ta taxi hjem. Laaang kø. Og meg, i flott ekte kapteinsjakke med fire gullstriper, to sjøroverflagg hengende ut av sekken og en diger oppblåbar hai under armen. Mye positiv oppmerksomhet fikk jeg, alle i køen ville ha en forklaring. De fleste konkluderte med at jeg skulle giftes og hadde vært på utdrikkingslag, noe jeg på det sterkeste kunne benekte. Jeg besvarte alle forslag med et hemmelighetsfullt piratkaptein-smil, og henviste til at en kaptein må være litt diskré, og alle kunne jo se at kapteinen var meg! Ja, selv de mest berusede forsto hva de fire gullstripene sto for, og nikket respektfullt.

(H)ai, (h)ai, kaptein!!


Hiv ohoi og en flaske med rom, tror jeg vil være kaptein neste gang jeg går på fest også!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så utruleg kult!

Skorpionkvinnen sa...

Avil, ja - jeg er veldig klar for å være kaptein igjen så snart anledningen byr seg, merker jeg ;-)

Spectatia sa...

Høres ut som en toppenkveld! :-) En sjanse til å være kaptein må jo benyttes!

Historien minte meg om en kapteinsjakke jeg stadig vandret rundt i på åtti-tallet - uten å være utkledd til kaptein. Men det var den tiden, det... ;-)

Sukkerspinnengelen sa...

Jeg skal ta på meg los-jakka ved neste passende eller upassende anledning. Når sjørøverskipet skal i havn har jeg plikt til å overkjøre kapteinen, og det gleder jeg meg til! Makt er rus!!