onsdag, februar 28, 2007

DUMME TING SOM FOLK GJØR

I likhet med LordX så synes jeg at folk som trykker mange ganger på samme knapp, heisknapper f.eks., er både irriterende og litt dumme. Senest i dag sto en dame foran meg og ventet på heisen, hun trykket og trykket - trodde hun virkelig at heisen kom fortere av det? Når klokka er halv fem og du skal ta heis i byens mest sentrale kjøpesenter så er du ikke alene om det, liksom...! Jeg har forresten en kollega som driver med det samme overfor heisen på jobben - men der er jeg storsinnet og prøver å late som jeg ikke legger merke til det.
Folk som reiser med fly gjør også dumme ting. Hver eneste gang jeg har reist de siste par årene og skal passere automaten i gaten med mitt kredittkort, så står det noen der og fomler og skjønner ikke at den automaten er for de som reiser billettløst.
Og når man så kommer inn i flyet så stopper folk opp i midtgangen for å kle av seg, plassere håndbagasje osv, uten tanke for de hundre som står bak og skal forbi. Er det så vanskelig å forstå at man skal ta et lite skritt inn i seteraden og slippe folk forbi??
Og du som satt på rad 6A på siste fly fra Gardermoen til Haugesund forrige fredag, tror du jeg syntes det var deilig å ha den sure sokke-foten din plassert på armlenet mitt. Hold føttene for deg selv neste gang! Ellers klyper jeg deg skikkelig hardt i stortåa!

6 kommentarer:

Marina sa...

Når det gjelder knappetrykkingen vet jeg ikke om i Norge, men her i USA er det ikke uvanlig at diverse knapper er i så dårlig stand at de ikke nødvendigvis virker på første trykk. Hvis man trykker flere ganger øker man sjansene for 'kontakt' en god del.
Og fotgjengeroverganger her nullstilles stort sett hver gang det er en forandring i lysene, så hvis lysene skifter men man ikke får grønn mann må man trykke en gang til for at man i det hele tatt skal få en sjanse til å krysse gata og bli overkjørt på lovlig vis.

Men folk som tar med seg fire store bager og står der og blokkerer midtgangen i flyet i tjue minutter har jeg absolutt ingen sympati for.
Og sure tær er en av grunnene til at jeg alltid tar med lommekniven på flyet...

Skorpionkvinnen sa...

Marina, joda, jeg har nok også vært borti sånne knapper med dårlig kontakt. Men de fleste knapper her fungerer ok, har jeg inntrykk av....
Lommekniv var en god idè!! Men, litt vanskelig i sikkerhetskontrollen kanskje...

Marina sa...

Neida! Ikke her borte iallefall. Folka som sjekker bagasjen er enten blinde eller de aner ikke hva en lommekniv er. Letherman får jeg med og.
Men ikke en flaske vann. Denslags skumle greier kjenner de til...

Skorpionkvinnen sa...

Marina, det høres bare helt utrolig ut!! Her kan man ikke ha neglefil eller pinsett i veska engang...

Marina sa...

Det er jo bare fjollete, og sannsynligvis ikke engang hva reglene sier. Folk blir bare hysteriske.
Her borte er det fotografi folk tror er forbudt, men det er det faktisk ikke. Likevel må jeg gå rundt med et rundskriv fra en advokan for å kunne ta med kameraet mitt. Bare for å forklare til sikkerhetsvakter og politi og diverse andre at fotografi faktisk er eksplisitt tillatt på alle offentlige områder i USA.

Skorpionkvinnen sa...

Det er visst mye rart de gjør der borte, Marina...
:-)