mandag, september 18, 2006

PÅ TUR...

I dag morges dro fjortisdatter avgårde på skogstur med klassen, retur i morgen ut på dagen en gang.

Pakking foregikk sent, sent søndag kveld:

Jeg: Du må huske å ta med gummistøvler!! Det er meldt regnvær.
Datter: Er du gæær`n. De har jeg bare ikke plass til!!
Jeg: Da kan du vel reise i dem, og heller putte joggeskoa i sekken...
Datter: Eeh! Hva tror du om meg. At jeg liksom skal gå rundt i gummistøvler på vei til skolen nå...aldri i livet!!

Litt etterpå:
Jeg: Regnbukse tar du med i hvert fall!!!!
Datter: Det er ikke plass....
Jeg: Den regnbuksa er så lett og tynn, den SKAL du ha med!!!
Datter: ok, ok.... (regnbukse blir tydeligvis pakket ned)

I dag morges, like før avgang til skolebussen:
Datter kommer ned trapp, ferdigpakket. Bagasjen er en litt stashy bag pluss en stappfull sort plastbærepose.
Jeg: Hva tenker du på?? Er DET bagasjen din? Hvorfor har du ikke pakket sakene i den fine nye tursekken (som hun fikk i konfirmasjonspresang av meg...)??
Datter: Altså, mamma, jeg skal til tannlegen i byen i morgen, rett fra turen. Og jeg kan bare ikke gå gjennom BYEN med en sånn diger tursekk. Det vil jo bare se helt teit ut. Det passer ikke stilen min i det hele tatt!
Jeg:...........(blir stum...)



Datter drar blid og glad avsted.
Og Skorpionkvinnen forstår at det er veldig, veldig lenge siden hun var fjorten...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Svart plastpose??? Det høres stilig ut!

Skorpionkvinnen sa...

Ja, hun er en riktig stilig ung dame... hehe...