lørdag, mai 27, 2006

TING JEG IKKE KAN OG TING JEG KAN

Jeg har rappet denne hos Røverdatter som røvet den fra Esquil som stjal den...osv.
Siden det er mye jeg ikke kan synes jeg den passet godt her hos meg!

1. Jeg kan ikke synge! Og det er trist, for jeg er glad i musikk. Jeg sang mye for ungene mine da de var små, det var ikke noe problem. Men jeg har lett for å bomme på tonen og er musikalsk nok til å høre at det ikke blir særlig fint... Men når jeg kjører bil alene synger og gauler jeg med musikken av full hals :-)

2.Jeg kan ikke stå slalåm. Har et kne som har vært litt ugreit til tider, så jeg har ikke turt. Men har lyst, så hvem vet, med støttebandasje og en kjekk skilærer er det kanskje muligheter for meg også...

3.Jeg kan ikke våkne opplagt og ha lyst til å sprette ut av sengen. Har alltid vært B-menneske og sover bare sååå tungt på morgenkvisten. Og de gangene jeg våkner litt tidlig, er det deilig å ligge i sengen og slumre.

4.Jeg kan ikke være sint eller sur lenge av gangen. Har prøvd og øvd i mange år, men får det ikke til.

5. Jeg kan ikke klare meg uten kontaktlinsene mine. Er ganske nærsynt... Takker de høyere makter for at linser er oppfunnet, hver dag jeg tar dem på!

6. Jeg kan ikke sjekke menn. Jeg mener sånn ute på by`n! Jeg har venninner som er drevne og går rett bort til en de liker og begynner å prate. Jeg er mere den som smiler og sender små øyekast...det fører sjeldent fram. Og det er like greit, for jeg synes jo det er utrolig mye patetisk og desperat sjekking å se. Men jeg har både vært gift og hatt kjærester, så på et vis har jeg jo fått det til noen ganger ;-)

7.Jeg kan ikke legge fra meg en virkelig spennende bok. Da blir det lesing til langt på natt.

8.Jeg kan ikke se på debattprogram på TV. Jeg blir uvel av å se og høre folk krangle med hverandre på den måten.

9.Jeg kan ikke danse salsa. Men det ser gøy ut...

10. Jeg kan ikke drikke rødvin. Det utløser gjerne migreneanfall, noe jeg helst vil unngå. Heldigvis finnes det rosévin og tørr italiensk hvitvin...og øl...og GT....


Men det er da mange ting jeg kan også, har fortjent en liste det også, vel??

1. Jeg kan ri (og nå snakker jeg om hester, ja...)

2.Jeg kan skifte dekk på bilen min.

3.Jeg kan lage veldig god kaffe.

4.Jeg kan også lage mye god mat.

5.Jeg kan være en god og trofast venn for dem jeg er glad i!

6.Jeg kan klare meg på relativt lite penger.

7.Jeg kan alltid finne et sted jeg har lyst til å reise til.

8.Jeg kan forstå dansker godt ;-)

9.Jeg kan mye om gotiske katedraler.

10.Jeg kan bli rasende av idiotiske sjåfører når jeg kjører bil



3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg kan heller ikke synge, står ikke slalom, er virkelig et ekte b-menneske, er sjelden langsur, har akkurat fått linser, men klarer meg uten, og kan overhode ikke sjekke menn heller. Ikke legge fra meg en spennende bok, og debattprogrammer på tv er mer enn jeg orker å tenke på, kan ikke danse, punktum.

Men jeg KAN drikke rødvin. Og i tillegg det andre du nevnte :o)

Konklusjon: Enten er vi forbyttede tvillinger, eller så er vi ganske normale, når det kommer til stykket.

Skorpionkvinnen sa...

Hehe...Iskwew,forbyttede tvillinger er en morsom tanke,men det er nok sikkert normaliteten som slår ut her.
Men du er heldig som kan drikke rødvin...jeg er glad i det og det hender jeg "glemmer" at jeg ikke kan - da er prisen som oftest et par tre dager med migrene :-(

Anonym sa...

Rødvin er ikke verdt tre dager med migrene, det er i hvert fall sikkert. Og jeg blir mindre tolerant som årene går jeg også. Før sov jeg godt av litt rødvin. Det gjør jeg ikke lenger.