torsdag, mai 18, 2006

NOEN GANGER MÅ MAN BARE LATE SOM INGENTING...

....men jeg ble ganske flau!

Følgende scene fant sted i byens park i går:

Fjortis-datter og jeg har sett på barnetog. Vi rusler gjennom parken, på vei mot gågate og ting som virker forlokkende på en 14-åring. Jeg er litt bekymret for hår og sminke etter en drøy time i vind og småregn. Vi kommer forbi en stor minibuss som står parkert, og så fint!! Den har store blanke sotede vinduer, helt perfekte å speile seg i. Jeg stanser opp, kikker på meg selv i "speilet" og ordner håret mitt. Tar frem leppestiften for å friske litt på sminken... Det er da jeg blir klar over at minibussen er full av mennesker som sitter og og ler og flirer....

Ja - jeg ble ganske flau. Fortet meg bort, kan du si....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe!
Vi har vel alle slike tabber bak oss, men ja, det er flaut når det skjer.

Bedre at det var deg enn fjortis-datter. Hun ville nok dødd på seg :-)

alliene sa...

Jeg sitter bak store vinduer hver dag, jeg kan forsikre deg om at 80% av befolkningen iakttar seg selv, suger inn kinnene, drar inn magen, fikser leppestiften, heiser på buksene og/eller ordner håret når de går forbi blanke, reflekterende flater...

Du er i godt selskap!

Skorpionkvinnen sa...

Saccarina: Fjortis-datter ville neppe ha overlevd en sånn situasjon...hun ble flau nok på mine vegne! Men vi lo godt begge to etterpå...
Alliene: Det var trøstende og gode ord, takk skal du ha :-)