tirsdag, mars 28, 2006

FRI OG BEVARE MEG....FRA FR.P.!!

For noen dager siden hadde Aftenposten en reportasje om Fremskrittpartiets vyer når det gjelder småbarnsforeldres økonomiske rettigheter. Jeg satte nærmest kaffen i vrangstrupen da jeg leste det! Fr.p. sier altså i klartekst at de vil bygge ned velferdsordninger og rettigheter som gjør at man har mulighet for å kombinere yrkesliv med det å få barn! Milde Moses....hva slags virkelighet er det egentlig de tror vi lever i! Siden jeg er forholdsvis konfliktsky pleier jeg sjelden se debattprogrammer på TV,jeg liker ikke å få krangling inn i stua mi på den måten.
Men i kveld ble det 20 minutters titt på Standpunkt på NRK (før Frustrerte Fruer, det er jo tirsdagskveldens høydepunkt...), og der fikk man jo bekreftet alt det Aftenposten skrev for noen dager siden. Gud hjelpe meg, Fremskrittsmannen brukte til og med studenter og ufrivillig arbeidsløse som argument. Som om Fr.P. noensinne har bekymret seg for velferden til disse gruppene tidligere...
Alle som vet litt om samfunnet vårt må jo gjennomskue den haugen med logiske brister som ligger i det skisserte opplegget. Og har det gått Fr.P. hus forbi at de forholdsvis gode rettigheter som yrkesaktive kvinner i Norge omsider har fått i forbindelse med fødsel, har ført til at vi er nr.3 på topp i Europa i gjennomsnittlig antall barn pr. kvinne?
Dette er et så utrolig bakstreversk velgerfrieri, jeg orker ikke engang tenke på hvem som vil bite på dette. Men det er sikkert noen som gjør det!

En ting er sikkert, om Fr.P. en gang i fremtiden skulle få mer makt synes jeg synd på de yrkesaktive unge menneskene som da planlegger å få barn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pipa til FrP fikk en helt annen låt da de oppdaget at dette er et drømmetilbud til folk fra øst-Europa, som sannsynligvis vil strømme hit for å få 184.000 kroner fordi de får barn. For det er vi jo forpliktet til etter EØS-reglene.

Jeg lurer på om de har rådgivere, eller om de suger alle slike forslag fra eget bryst...

Skorpionkvinnen sa...

Ja, det kan man saktens lure på iblant.
Jeg tenker de justerer forslaget sitt en liten smule, hehe...

Og hvem skal pleie de eldre når de lavtlønte hjelpepleierne blir hjemme med barna i tre-fire år? For de mener vel ikke at denne arbeidskraften skal importeres...?