tirsdag, januar 23, 2007

VINTERLANDET

Det ble kaldt og sne denne vinteren også, til tross for alle bekymrede meldinger om at vinterværet ville utebli.
Habben stakkar har visst fått snø i rumpesprekken, og Goodwill håper at sneen blir liggende frem til midten av mars. Jeg må bare innrømme at det håpet deles ikke av Skorpionkvinnen, et par tre uker til er maks av hva jeg kan utholde. 14 minus viste termometeret i dag morges, på kjøkkenet mitt er det da vanskelig å få det varmere enn 16 pluss. Sånn er det når man bor i uisolert 50-tallshus med trekkfulle vinduer... Jeg stortrives der jeg bor nå, men på de kaldeste vinterdagene savner jeg sentralfyren i blokka der jeg bodde tidligere.
Jeg har det med å tulle og tøyse litt rett som det er, i samtaler med folk og på personalmøter osv. De siste dagene har jeg slengt litt med leppa angående det kalde vinterværet, og ved et par anledninger sagt noe om at "nei nå vil jeg gjerne ha litt mer global oppvarming...". Jeg blir både litt lattermild og forskrekket når jeg da får strenge eller alvorlige blikk og kommentarer tilbake. Det er tydelig et tema man ikke skal spøke med...?? Og jeg skjønner at jeg er en veldig veldig useriøs person...

5 kommentarer:

Anonym sa...

De du jobber med må skjerpe seg umiddelbart, klart vi skal ha global oppvarming. Vi bør i hvertfall kunne spøke med det.

Skorpionkvinnen sa...

Enig, Habben. Galgenhumor kan brukes i de fleste situasjoner, mener nå jeg...

Anonym sa...

Enig! Svart humor løfter hverdag og fest, sorg og glede, til nye høyder! Alt kan spøkes med i den rette konteksten.

Anonym sa...

Klart det går an å spøke med dette også. Ingen liker å fryse, men det er vel heller ingen som i fullt alvor ønsker klimarndringene velkommen!

Forøvrig så bestilte jeg snø og vinter, men jeg bestilte altså ikke sprengkulde. 20 minus hjemme hos meg i går kveld, det er mer enn nok for meg også!

Skorpionkvinnen sa...

Bastet og Goodwill, godt å høre at flere enn meg kan spøke også med dette alvorlige tema ;-)