tirsdag, mars 04, 2008

Bokn-senderen er historie...

Fra i dag er det slutt på TV-signaler fra Bokn-senderen i Rogaland. Dette fordi Rogaland er det første fylket hvor man kutter ut de analoge TV-signalene. Jeg har en tendens til å være både sentimental og nostalgisk, derfor synes jeg det er litt trist på en måte, at den høye flotte antennen på toppen av Bokn-fjellet ikke lenger er i bruk. Jeg vokste opp med å kikke på den fra hjembyen min Haugesund, på klare dager kunne vi fint se den fra broa(Bakarøybroa) vi gikk over for å komme til byen. Når jeg tok båten til eller fra Stavanger var Bokn med antennen et flott landemerke. En gang i barndommen var jeg også på tur til Bokn og gikk tur hele veien opp til antennen. Bratt og en smule strabasiøst gjennom lyng og kratt, men for en utsikt på toppen der. Hele Nord-Rogaland og Ryfylke kunne man skue utover.

Jeg lurer litt på om antennen skal bestå eller om den skal demonteres. For egen del synes jeg den bør få bestå som landemerke.

(Er det litt merkelig å være sentimental over en diger TV-antenne?)

Ingen kommentarer: