onsdag, februar 27, 2008

Fra dagens middagsbord

I dag var det en av våre favorittretter (vi har i grunnen mange favorittretter...) på middagsmenyen her i Skorpionheimen, fersk tagliatelle-pasta med mors egenkomponerte ostesaus med skinke og erter. Vi har en kjærlig-ironisk tone rundt bordet her i heimen, og ofte tenker jeg at at jeg har de morsomste og hyggeligste ungene som finnes. Nå er vel ikke det uvanlig for en mor å tenke sånt, jeg vet godt det....
Men i dag falt følgende lille ordveksling mellom meg og sønn på 19:
Meg, som ser at gutten tar tallerkenen i hendene og slikker av den: "Kjære deg gutten min, du vet jo godt at du ikke skal sitte sånn og slikke av tallerkenen!"
Sønn, 19: "Men mamma, det er da ikke min feil at du lager så god mat at jeg bare MÅ slikke tallerkenen..."

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lage ekstra saus neste gang, Skorpionkvinnen! :o)

Sukkerspinnengelen sa...

Søte, søte sønnen. Vet presis åssen sjarmere mamma :-)

Anonym sa...

Det var jo et sjarmerende kompliment da :-)

Skorpionkvinnen sa...

Goodwill, jeg HADDE laget ekstra saus ;-)
Sukkerspinn, ja han vet presis det...
Cat, ikke sant! Jeg håper han har vett til å gi jentene på sin egen alder sjarmerende komplimenter også
;-)

Flopsy sa...

Å, fersk pasta med hjemmelaget ostesaus er helt konge! Skjønner sønnen din godt jeg, blir sulten bare av å lese posten, jeg. Enda jeg nettopp har spist middag.