torsdag, mars 15, 2007

KATT PÅ HVITT BILTAK

Sent i går kveld fikk jeg endelig vasket bilen min. Den lignet etterhvert mer på en trillende sølepytt enn den fine hvite bilen den egentlig er.
Siden jeg for tiden jubler over av vårfornemmelser, var bilvask en del av ukens våren-kommer-nå-rituale!
Fornøyd parkerte jeg bilen i carporten litt før kl 23 i går kveld. Tenkte på hvor skinnende og fine bilen og jeg skulle være på kjøreturen til jobb neste morgen. Så slapp jeg ut lille pusekatt før jeg krøp til køys.
Da jeg kom ut til bilen i dag morges var hele taket, frontrute og panser dekket av små sorte sølete kattespor.
Pusen min er verdens søteste. Men akkurat der og da kunne det høres ganske høylytte knurrelyder fra Skorpionkvinnen...

2 kommentarer:

Lothiane sa...

he-he, den katten din gjorde det sikkert med vilje. Det må ha vært kjempegøy å tasse rundt i søledammer før den hoppet opp på bilen din og lekte der. ;)

Bilen din ble sikkert helt unik etter kattebehandlingen..?

Skorpionkvinnen sa...

Lothiane, jeg tror nok pusen hadde det gøy, ja! Og hun syntes kanskje at bilen trengte litt dekor... Siden jeg er litt lat har jeg ikke vasket det vekk, bilen ligner litt på en dalmatiner i grunnen!