torsdag, februar 01, 2007

UT Å STJÆLE DØRVRIDERE...

Det er utrolig hva folk kan finne på å stjele. Vi ble både overrasket og litt lange i maska på jobben min i dag, da vi så hva som var stjålet fra damedoen. Huset jeg jobber i er ca 80 år gammelt og fredet, og mange originale detaljer er tatt godt vare på. Blant annet en del dørvridere av en spesiell type, en oval messingknott som man vrir på. Disse må tydeligvis være attraktive, for en eller annen har tatt seg bryet med å skru ned to stykker fra dørene på damedoen og ta dem med seg. Utrolig.

Sånn ser dørvriderne ut:












Og sånn så dodørene ut i dag:













Dette minner meg litt om en episode i AbFab hvor Patsy var villig til å skru ned et ekstra stilig dørhåndtak fra en bygning i New York (WTC??) for å ta med hjem til Edinas nye kjøkken.

Jeg er forresten veldig glad for at ikke noen var ute for å stjæle biler sist mandag. Da sto bilen min parkert utenfor jobben med bilnøkkel pent plassert i låsen på utsiden av bildøra helt fram til kl sju om kvelden. Flaks for meg at tyvene foretrekker antikke dørvridere...

3 kommentarer:

Sukkerspinnengelen sa...

Ojsann. Dette var ikke pent. Det minner meg faktisk om et tjuvraid jeg var med på (jeg var helt sikkert fryktelig passiv, bare så på..)for rundt regna hundre år sida. En vakker, gammel (sikkert antikk)lampe i en kjent bygård ble forsiktig plukka ned mens det gnistra og sikringene røk. Det skulle visst "morderniseres" i bygningen, så vi var nok lampas reddende engler. Den henger den dag i dag lykkelig over et spisestuebord og doftar på maten. Men dette ble jo ingen moralsk oppbyggelig kommentar..

Anonym sa...

Kanskje det er vaktmesteren som mener han bør ha innsynsrett?

Skorpionkvinnen sa...

Nei kjære Sukkerspinn, der var du bare totalt amoralsk, fy og fy!! Dem har forresten stjælt lamper fra jobben tidligere...
Habben, det er selvfølgelig en mulighet, men han var jo den som fikk jobben med å sette opp nye, så det var i så fall et kortvarig innsyn.