onsdag, juni 07, 2006

FRIDAGER, FINT BESØK OG FLOTT KONSERT

Forrige arbeidsuke var av akkurat passe varighet! Jobb mandag, feriedager tirsdag, onsdag, torsdag, jobb fredag. Så kom pinsen med sine tre fridager - er det rart man synes denne uken med sine fire arbeidsdager blir i lengste laget??

Ikke bare hadde jeg feriedager, jeg fikk besøk av en meget sød mann, vi ble kjent her for to år siden. Og for å si det på godt dansk, det var skide fint å treffes igjen! Noen mennesker har man den umiddelbare kontakten med, det er alltid noe å snakke om, synspunkter å utveksle, felles interesser å diskutere. Når man har passert 40 og blir kjent med et sånt manne-eksemplar så er man dum hvis man ikke holder kontakten - uansett om vedkommende bor femti mil unna.

Solskinn, skjærgårds-sightseeing og konsert i Oslo onsdag kveld. Vi hørte Mark Knopfler og EmmyLou Harris i Spectrum. Jeg var ganske spent, for platen de nylig ga ut sammen - "All the roadrunning" - er ok, sånn passe grei... Men vi hadde to flotte timer på konserten. To av mine Dire Straits-favoritter fikk jeg høre: Romeo and Juliet og Why worry. Og EmmyLou`s stemme er bare fantastisk vakker...

Konserten fikk god anmeldelse her! Enkelte av kommentarene skyter dog langt over mål, å kritisere en god konsert for ikke å være på høyde med Springsteen-konserten uken før kan jeg ikke forstå poenget med!

Det er alt for sjelden jeg kommer meg av gårde på konserter - men det skal jeg gjøre noe med i sommer! Helt sikkert!!

Ingen kommentarer: