fredag, mars 31, 2006

PINLIG MUSIKKSMAK??

Sir Tom Woodward! Det er Tom Jones som har blitt utnevnt til ridder, kan man lese i Aftenposten. Jeg ser da en gyllen anledning til å blottstille meg for allverden - i hvert fall de som måtte slumpe til å lese bloggen min! Jeg liker Tom Jones! På ingen måte sånn at jeg går på konserter og kaster truse opp på scenen. Men da jeg var en liten Skorpionjente på 60-tallet, fikk jeg overta en singelplate fra storesøster. Dette var selvfølgelig en plate hun ikke likte, ellers hadde hun neppe gitt den til meg... Og hvem sang på denne fine lille vinyl-singelen. Nettopp - Tom Jones. Og jeg likte den så godt, stemmen hans og måten han sang på. Singelen det er snakk om her var Delilah på A-siden med Help Yourself på B-siden. Jeg spilte den masse.

Så ble jeg stor og fikk en kjæreste som var veldig opptatt av musikk, han kom absolutt inn under kategorien "musikkpoliti"! Jeg lærte mye av ham, det skal ikke stikkes under en stol. Men det var altså visse sider ved min musikksmak som han syntes var fryktelig pinlige, blant annet min hang til å like Tom Jones. Jeg gjorde et par (i hans øyne) fatale bommerter i platevalg da vi hadde noen av hans kule kompiser på besøk. Siden måtte jeg love å aldri spille mine egne gamle plater når vi hadde besøk av hans venner.

Mot slutten av 90-tallet kom så gamle Tom til heder og verdighet igjen med sitt Reload-album. Jeg fikk faktisk lov til å spille den CD-en uten at ex-mann ble flau!
Og det skal også innrømmes - spilles "Sexbomb" så får denne Skorpionkvinnen sporenstreks lyst til å danse. Tjoho!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe! Jeg var veldig raddis, omtrent akp'er sent på 70-tallet, og i de kretser var det absolutt forbudt å like ABBA. Men det gjorde jeg jo. Så Abba måtte lyttes til i smug, og uten at noen visste det.

Skorpionkvinnen sa...

Jepp, been there...
Men nå har musikkpoliti-ex-mann kjøpt seg ABBA gold, hehe!! Den som ler sist ler best ;-)