torsdag, mai 10, 2007

HEIA ISLAND!!



Sjelden viser vi her i skorpionheimen stort engasjement i forbindelse med Eurovision Song Contest, eller Melodi Grand Prix på godt norsk, det er ikke akkurat den type musikk som er våre hjerter nærmest...Men vi ser jo som oftest på det hvis vi er hjemme, det skal innrømmes. Nå i kveld sto TV-en på, og jeg fikk høre Islands bidrag sunget av Erikur Hauksson i semifinalen. Og jeg kan bare si at eventuelle stemmer herfra i år går til Eirikur! Han har en fantastisk flott stemme, han synger en ok heavypop-sak, han er en flott og hyggelig mann, han bor i Østfold (i tillegg har han spilt faren til sønnen min i et teaterstykke for en del år tilbake). Heia Eirikur, håper du slår Guri ned i støvle...eh...stiletthælene...!!

Oppdatert: Hverken Eirikur eller Guri kom jo videre til finalen, viser det seg, ingen stor overraskelse mht det norske bidraget, men direkte merkelig mht Island. Jeg skal være en liten smule fordomsfull nå, men for meg ser det ut som om denne musikk-konkurransen har blitt totalt dominert av de øst-europeeiske bidragene....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var et komplott, det er jeg helt sikker på!!

Skorpionkvinnen sa...

Helt klart komplott...

Sukkerspinnengelen sa...

Sa vi ikke noe lignende om middelhavslandene for en hel del år sida? På den tida vi for det meste fikk 0 eller 00 poeng.