tirsdag, november 28, 2006

NESTE ÅRS BESTSELGER?

Alle steder skriver og snakker man nå om Eli Engum Hagen og hennes bok. Jeg kommer nok ikke til å lese den, men Fr.Martinsens post leste jeg dog med interesse...
Og jeg sysler nå med bokplaner på egen hånd. Når man ser på alt oppstusset rundt fru Hagens bok så bør vel et eller annet forlag være interessert?! For tittelen på min bok skal være noe sånt som:

"Vegg i vegg med Carl Ivar og Eli. Minner fra min tid som nabo."

Men hva som skal stå i den vil jeg selvsagt ikke røpe! Bare at vi her snakker om Stovner og tidlig 80-tall...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kom igjen a!! litt info kan du vel lekke?

Skorpionkvinnen sa...

Hehehe....
Nå er jeg uhyre respektfull overfor andres privatliv, selvfølgelig! Men jeg kan fortelle at Eli allerede den gang hadde sin beryktede hårfasong. Venner som var med hjem sto og tittet og fniste ved synet!

Anonym sa...

Du kan vel klare noe bedre en det vel? *hva med litt pikant sladder*

Skorpionkvinnen sa...

Habben, jeg var veldig ung den gangen, og egentlig opptatt av helt andre ting enn naboene... Så de eventuelle pikante tingene gikk meg nok hus forbi! Men husker at jeg syntes Eli var ei gneldrekjerring. Det gjorde inntrykk på meg at hun f.eks ropte til sitt lille barn: "kom hjem med en gang ellers får du juling".
Carl I. var egentlig grei og gjorde lite av seg, bortsett fra når han grillet på terrassen, da stinket det...

EarlGrey sa...

Jøss, jeg imponeres stadig av Eli, som framstår mer og mer som et ordentlig multitalent! Hun har jo tydeligvis skjønt de basale prinsippene i barneoppdragelsen også ;o)

Partiet har muligens også blitt drevet etter samme prinsipper i perioder; "Gjør som jeg og Carl sier, ellers får du juling!" Ikke rart at Skjervengen og Wara pakket snippesken og forsvant..

Synes du skal skrive den boken, men først får du ransake hukommelsen etter noen skikkelig sleazy detaljer som kan sprite opp salget og skaffe deg plass på frokostTV. Jeg mener, Carl i grilldress blir litt "light" lizzm :o)

PS: Hvis den boka (altså Eli sin) ligger under juletreet med mitt navn på lappen, så vil nok akevitten få ben å gå på..og så jeg som ikke liker akevitt en gang *urk*

Anonym sa...

Nå begynner det og ligne på noe Skorpionkvinnen. Kan vi riste litt til ut av deg kanskje?

Skorpionkvinnen sa...

Earlgrey: Jeg kan jo sikkert klare å finne opp noen sleazy detaljer om hukommelsen svikter ;-)
Men det spørs nok om ikke frokost-TV må klare seg uten Skorpionkvinnen...
Habben: Jeg må ikke ristes på i dag, er litt dagen derpå...*litt svimmel*

Anonym sa...

God ide! Jeg har aldri bodd i umiddelbar nærhet av det yndige par, men så dem gjennom et av vinduene i Stortinget en gang. Skal skrive en bok kalt "Nærkontakt. Møter med Eli og Carli." Det blir bare ett kapittel, så det går greit å skrive den på en kveld.

Skorpionkvinnen sa...

Radihode: for å være ærlig tror jeg det bare blir noen få og meget korte kapitler i den evt. boka mi også... ;-)